حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت کشف یک آغوش امن سیده جلیله فاطمه‌معصومه (س) طوفان به تاسیسات برق در مشهد و دو شهرستان خراسان رضوی خسارت زد نشست هم‌اندیشی کمیته علمداران شورای هیئات مذهبی مشهد برگزار شد مروری بر جایگاه و نقش زنان مسلمان در تاریخ صدر اسلام کینه را باید دفن کرد؛ آنچه می‌کارند مهر است نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس
سرخط خبرها

 عضو مجلس خبرگان رهبری در مشهد: مردم در برابر مشکلات صبور باشند

  • کد خبر: ۱۰۲۶۵۹
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
 عضو مجلس خبرگان رهبری در مشهد: مردم در برابر مشکلات صبور باشند
نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مقاومت ملت اسلامی در برابر استکبار و عدم خضوع در مقابل هر چه که آنان قصد دارند بر ما تحمیل کنند، از مصادیق صبر است.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله سید مجتبی حسینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد افزود: طبق آیات قرآن کریم، ما نباید در برابر دشمنان خودباخته و ضعیف النفس باشیم، بنابراین کسانی که ایمان آوردند و عمل نیک انجام دادند و یکدیگر را به صبر و گرفتن حق سفارش می‌کنند، زیان نمی‌بینند.

وی با بیان اینکه در برابر مشکلاتی مانند فقر و ناداری و مواجهه با بعضی بی‌عدالتی‌ها باید صبور و شکور باشیم، بیان کرد: مطالبه و درخواست هم باید داشت، اما صبر هم پیشه کنیم.

وی تصریح کرد: اشکالاتی در جامعه هست، اما باید توجه داشت که امام زمان (عج) هم که بیاید، اگرچه عدالت گسترده و نظام عادلانه خواهد شد، اما خلافکار هم وجود دارد و دنیا تبدیل به آخرت نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان گفت: در عین حال باید تمام همت خود را برای اصلاح کشور و حل مشکلات به کار ببریم.

آیت الله حسینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز بزرگداشت میلاد امام زمان (عج) اظهار داشت: حضرت مهدی (عج) غایب است، اما برکت و فیض آن حضرت همیشه در زندگی مسلمانان جاری است.

وی با بیان اینکه طبق روایات بهترین اعمال انتظار فرج است. افزود: انتظار فرج فقط یک آرزو نیست که فقط منتظر باشیم تا آن حضرت ظهور کند تا مشکلات را برطرف نماید، بلکه انتظار فرج از مقوله عمل است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: انتظار ظهور، یعنی آنچه را که می‌خواهیم آن حضرت محقق کند ما هم در زندگی به آن عمل کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین کسی که عدالت خواه است و نظام‌های باطل را نمی‌پذیرد، مخالف با حرام خواری، تقلب و کار‌های خلاف است، منتظر امام زمان (عج) خواهد بود و اگر گناه و کار خلاف انجام دهیم، نمی‌توان خود را منتظر ظهور بنامیم.

آیت الله حسینی گفت: انتظار فرج این است که در کار، فکر و تعامل‌مان با دیگران از نظر فردی و اجتماعی باید منطبق با چیزی باشد که آرزو داریم امام زمان (عج) برای آن ظهور کند.

وی افزود: ما اگر منتظر امام عصر (عج) هستیم باید از موحدان باشیم و از کسانی باشیم که زمینه ظهور را فراهم کنیم، بنابراین کسی که آرزو دارد نظام‌های باطل دنیوی روی کار بیاید، منتظر ظهور نیست.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->